سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

تحلیل مطالب اینترنت:
10%تا 20%مطالب فاقد ارزش یا مضر
طی حدود هشت ماه 770 نفر در گروه سکس (یکی از گروهای غیر مجاز اینترنتی که از این طریق عضو می پذیرند) ثبت نام کرده اند.
در آمریکا 40 تا 70 درصد فیلترینگ اعمال می شود که بستگی به محل استفاده دارد.
از هر 100 عکس(فایل jpeg) 35%عکسهای sex و porno است.
به طور متوسط روزی 500 سایت سکس در کل دنیا متولد می شود، حال آنکه آمار حذف این سایت ها بسیار کمتر است و محدود به فیلترینگ موردی است.

آمار متوسط استفاده دنیا در مورد مطالب غیر اخلاقی :

نام کشور 

استفاده در روز

استفاده در شب و نیمه شب

ایران

35%

55% - 50%

حاشیه خلیج فارس

30%

37%

اوکراین،روسیه،اروپای شرق

50%

70%

هند،پاکستان،بنگلادش

41%

60%

ترکیه

38%

57%

اروپای غربی

11%

35%

لبنان و سوریه

33%

47%

آفریقای غربی

33%

44%

ایران(مراکز دولتی،دانشگاه)

39%

 

استفاده از yahoo messenger

54%

76%

با مراجعه به سایت های آماری چون net sterو site metes می توان مشاهده کرد که مراجعه به سایت های غیر اخلاقی به صورت عمومی کاهش پیدا کرده است. 
البته هر کشوری با توجه به نظام اخلاقی حاکم می تواند کنترلها و محدودیت های لازم را درباره اینترنت اعمال نماید اما باید به این نکته توجه نمود که این اقدامات هیچگاه به صورت 100% نبوده و نیست واین بدان معناست که با وجود کنترلهای شدید باز دسترسی به سایت های جنسی منتفی نخواهد بود. در حال حاضر دهها هزار سایت جنسی در اینترنت وجود دارد که شمار آنها هر روز نیز بیشتر می شود و این تنها مربوط به سایت هایی است که ایجاد آنها در کشور مزبور منع قانونی ندارد که با احتساب فعالیتهای جنسی خلاف قانون مانند ترویج و پخش امور جنسی مربوط به کودکان و... آمار سایت ها خلاف اخلاق وحشتناک می گردد.
اما باید دانست که تهدیدات خلاف اخلاق اینترنت صرفاً به دسترسی به سایت های جنسی محدود نمی شود، بلکه امکانات متنوع اینترنت در دنیایی رایانه ای، امکان برقراری هر نوع ارتباط فی مابین کاربران فراهم می آید و در بسیاری از موارد این ارتباطات می تواند ارتباطات نا مشروع باشد. مسلماً بهره گیری بیشتر و متنوع تر از امکانات موجود ‹ ارسال صوت، تصویر، ویدئو و... › می تواند در گسترش ابعاد این ارتباطات نا مشروع مؤثر واقع گردد.

کلاهبرداری و جرایم اقتصادی در اینترنت :

زمانی برای حفاظت از اموال صرفاً از ابزارهای مکانیکی استفاده می شد و سارقان برای انجام سرقت می بایست تجهیزات مزبور را کنار زده و به اهداف خود نائل آیند، اما امروزه برای حفاظت از اموال امکانات مکانیکی با ابزار و تجهیزات الکتریکی تقویت شده و در بسیاری از موارد حفاظتها صرفاً حفاظتهای الکتریکی است. سارقین عادی برای سرقت از یک بانک به طور مسلحانه وارد عمل شده و تعدادی را می کشند و یا کشته می شوند در حالیکه یک سارق متخصص در امور کامپیوتر از طریق نفوذ به شبکه کامپیوتری بانک اقدام به هولناک ترین سرقتها می کنند بدون اینکه هیچ اتفاق خاصی رخ دهد و یا اینکه با شکستن حریم امنیتی سیستمهای کامپیوتری بانکها معتبر از آنان اخاذی می کنند، برای مثال به دنبال اعلام شرکت نت اسکیپ مبنی بر اینکه برای ارائه هر اشکال در سیستم امنیتی شبکه خود مبلغی را به عنوان تشویق به نفوذ کننده خود می پردازد، یکی از متخصصان کامپیوتر ضمن نفوذ در سیستم کامپیوتری شرکت مزبور آنها را تهدید کرد که اگر مبلغ مورد درخواست وی را نپردازند، اطلاعات خود را درباره چگونگی نفوذ به شرکت مزبور منتشر خواهد کرد.
قطعاً ثروت، سطوح گوناگون آموزشی، پایگاه تکنولوژی اطلاعات و زیرساخت ارتباطات راه دور از عوامل مهم توسعه استفاده از اینترنت در هریک از مناطق و یا کشورمفروض است . علاوه براین، پیشرفت تجارت الکترونیک به اشاعه اینترنت، مقررات، خدمات بانکی و سطوح امنیتی وابسته است .
همانگونه که می بینیم گرایش بزهکاری به سمت کامپیوتر می باشد و این امر اغلب با نفوذ به شبکه های کامپیوتری بانکها، شرکتهای تجاری و... رخ می دهد. اما شبکه جهانی اینترنت نیز دست اندازی و سوء استفاده متخصصان سود جو و سارقین فنی مصون نبوده و اینگونه افراد با اشکال و صور مختلف از طریق اینترنت مبادرت به سودجویی و کلاهبرداری می نمایند.
برای مثال یک گروه زیر زمینی آلمان در سال 1997 ادعا کرد که می تواند در نرم افزار اینترنت مایکروسافت، نرم افزار مدیریت مالی کویکن نفوذ و به نقل و انتقال غیر مجاز میان حساب مشتریان و بانکها مبادرت کند بدون آنکه مقامات مسئول متوجه این نقل و انتقالات غیرقانونی شوند، و یا اقدام متقابلانه شرکت فورچوناآلاینس آمریکا درباره درخواست سرمایه گذاری، بطوریکه این شرکت از طریق تبلیغ بر روی اینترنت به افرادی که به میزان 500 دلار سرمایه گذاری اولیه می کردند قول داده بود در صورت معرفی آشنایان و سرمایه گذاری آنها، مبلغی برابر 5000 دلار در ماه و یا حتی بیشتر به آنها بپردازند.
یکی دیگر از روشهای کلاهبرداری در اینترنت ایجاد یک پایگاه وب بر روی شبکه و بهره گیری از شیوه های بازاریابی تقلبی است مانند تقاضای سرمایه گذاری و... .



مطلب بعدی : دانلود کتاب آسیب های اجتماعی