سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش دیگر اینکه تبهکاران در ازای دریافت مبلغی پول، قول صدور و تحویل کارتهای اعتباری را می دهند و از این طریق اطلاعات مناسب و کاملی را از قربانیان خود به دست آورده و برای آنها کارتهای اعتبار تقلبی صادر کرده و یا مستقیماً حسابهای بانکی آنها را مورد حمله قرار می دهند.
درحال حاضر عمده ترین روش عرضه اطلاعات در شبکه اینترنت توسط شرکتهای صنعتی و بازرگانی، استفاده از سایت های وب است. بنابراین یکی دیگر از روش های کلاهبرداری اقتصادی در اینترنت این است که یک برنامه نویس در قبال دریافت 30 تا 40 هزار دلار با طراحی یک وب سایت دروغین و عرضه یک سری محصولات در آن، اقدام به ایجاد یک فروشگاه مجازی می کند. در این حالت قربانی می خواهد که آنها را خریداری کند و برای این کار شماره حساب کارت اعتباری خود را در اختیار او قرار می دهد و بی خبر از همه جا پول و سرمایه خود را به جیب شخص دیگر می فرستد. این روش آنقدرها جدید نیست ولی بسیار متداول است و موارد کثیری از این نوع کلاهبرداریها در جهان صورت می گیرد و عمده دلیل آن می تواند این باشد که هنوز نظم در ستی به این نوع تجارت داده نشده است و دست کلاهبرداران در این زمینه کاملاً باز است. زیرا هیچ راهی برای پس گرفتن پولها نیز وجود ندارد. عمده قربانیان این تجارت را تازه واردها تشکیل می دهند زیرا مقهور شگفتی اینترنت می شوند و بدون هیچ ملاحظه ای تمام فرمهای خواسته شده را دقیق تکمیل می کنند و یا قرادادها را بدون خواندن جواب می دهند و به آنها کاملاً اعتماد می کنند و در آخر دست خود را بسته می بینند و جیب را خالی.
در بعضی از موارد نفوذ رقبا به صفحات وب یکدیگر و کاهش قیمت محصولات و خدمات آنها است که در نتیجه صدمات و زیانهای زیادی را به بار می آورد و یا اینکه شماره تلفن خود را به جای شماره تلفن رقیب در صفحه وب آنها وارد می کنند و از این طریق خود سفارشها را دریافت می کنند. بهتر است بدانید که صرفاً طی یک روز در سال 1997 با جست و جوی صفحات وب اینترنت در آمریکا 215 مورد بازاریابی توأم با تقلب و کلاهبرداری کشف شده است. که این جرائم به نوبه خود بسیار حائز اهمیت هستند و باید فکری به حال آن کرد.

ادامه مطلب...


      

 

تحلیل مطالب اینترنت:
10%تا 20%مطالب فاقد ارزش یا مضر
طی حدود هشت ماه 770 نفر در گروه سکس (یکی از گروهای غیر مجاز اینترنتی که از این طریق عضو می پذیرند) ثبت نام کرده اند.
در آمریکا 40 تا 70 درصد فیلترینگ اعمال می شود که بستگی به محل استفاده دارد.
از هر 100 عکس(فایل jpeg) 35%عکسهای sex و porno است.
به طور متوسط روزی 500 سایت سکس در کل دنیا متولد می شود، حال آنکه آمار حذف این سایت ها بسیار کمتر است و محدود به فیلترینگ موردی است.

آمار متوسط استفاده دنیا در مورد مطالب غیر اخلاقی :

ادامه مطلب...


      

آسیب شناسی اینترنت (1)

 

آسیب شناسی اینترنت (1)
نویسنده:محمد جواد رمضانی

مقدمه :

 

اینترنت را می توان از محصولات دوران جنگ سرد و حاصل هراس وزارت دفاع آمریکاازخطرات جنگ هسته ای دانست. آرپانت سلف اینترنت یک شبکه آزمایشی بود که به عنوان یکپروژه ملی از طرف آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته وابسته به وزارت دفاع آمریکا ازسال 1970 آغاز بکار کرد. و طی دهه 80 به یک پروژه فراگیر ملی و تا حدودی بین المللیتبدیل شد. درسال 1987 موسسه ملی علوم آمریکا،NSFNETرا برای ارائه ارتباطات شبکه ایبه مراکز تحقیقاتی بیشتر و گسترش شبکه بین المللی تاسیس نمود. در سال 1987 شبکهاینترنت مشتمل بر ده هزارکاربر بود و در سال 1989 این تعداد به صد هزار رسید. 
درسال 1990 آرپانت به زندگی خود خاتمه داد ولی اینترنت به رشد خود ادامه داد تاجاییکه در دهه نود هر ساله تعداد کامپیوترهای موجود در شبکه اینترنت دو برابر شده است.از سال 1997 با تجاری شدن اینترنت خدمات آن بشدت تنوع و افزایشو هزینه های دسترسی به آن بشدت کاهش یافت. در واقع در آمریکا هردو ثانیه یکhost بهاینترنت اضافه می شود. از میان سرویسهای متعدد اینترنت، سرویس وب با شبکه جهان گستربخاطر توان گرافیکی بالا و ارائه خدمات متون مرتبط رشد چشمگیری داشته است .تقریبا هر سه ماه یکبار توسعه وب دو برابر می شود. 
آماری از 175 میلیون استفاده کننده اینترنت را در جهان می بینیم در سال 1999:
      

7 روش برای پیشگیری از آسیب دیدگی کودکان در اینترنت

نتایج پژوهش های گوناگون دانشمندان نشان داده است بیش از 37 درصد سایت های اینترنتی حاوی موضوعات غیر اخلاقی اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، تعداد سایت‌های اینترنتی ارائه دهنده خدمات بازی های آنلاین در طول سال گذشته میلادی دویست و دوازده درصد افزایش یافته و سایت های حاوی بخش های خشونت آمیز 10 درصد بیشتر شده که هشداری است برای استفاده بدون کنترل کودکان از اینترنت.

بر این اساس و با وجودی که آگاهی کودکان و نوجوانان برای دسترسی آسان به این سایت ها روز به روز افزایش می یابد، لزوم دقت و کنترل خانواده ها برای کاهش ورود به چنین سایت هایی توسط کودکان ضروری خواهد بود.

از آنجایی که دانستن اصول اولیه محافظت در فضای اینترنت امری ضروری به نظر می رسد اجرای 9 روش زیر مفید است:

ادامه مطلب...