سفارش تبلیغ
صبا ویژن

talash resanei barayemobareze ba roozedarijpg تلاش رسانه‌ ای برای مبارزه با روزه داری کاوش پرس مرگ سلول های خاکستری مغز ماه نزول قرآن ماه رمضان فواید روزه داری فضای مجازی روزه داری روزه رمضان کریم رمضان 92 رمضان درمان سرطان جبهه سایبری انقلاب اسلامی تلاش رسانه ای بیماران افرادی که روزه برای آنها مضر است آمریکا

هر ساله با نزدیک شدن به ماه مهمانی خداوند،جریان های گسترده ای در شبکه های اجتماعی شروع به فعالیت می کنند تا سدی محکم در برابر جوانان مسلمان قرار دهند و آنها را از روزه گرفتن باز دارند.این جریان مهم هر ساله با فرا رسیدن ماه رمضان به بیان ضررهای روزه داری برای جسم و جان می پردازد و نقل قول هایی را از پزشکان به ظاهر متخصص بیان می کند که روزه داری می تواند آسیب جدی به جسم شما وارد کند و مصادیق فراوانی را برای آن بیان می کنند تا بلکه بتوانند پایه های پولادین این فریضه مهم و تاثیر گزار در جامعه را کمی سست کنند.

اما غافل از اینکه دین و خداباوری در فطرت جوانان این مرز و بوم قرار گرفته و با بیان چند فرض اثبات نشده نمی توان این جوانان غیور را از انجام این فریضه الهی باز داشت.

در برابر این جنبش مبارزه با روزه داری در فضای مجازی چند نکته مهم را خاطر نشان می کنیم:

ادامه مطلب...


      

tarbeyat ensane 300x134 تربیت انسانی ؛ حلقه گمشده برنامه های اوقات فراغت (1) کاوش پرس نیاز به تفریح مهارت های اجتماعی قرآن شکوفایی استعدادها شکل دهی شخصیت سالم سرمایه گذاری مادی و معنوی سازمان های اسلامی و تبلیغی زندگی سالم و معقول انسانی رشد اجتماعی فرد رابطه اوقات فراغت و تربیت جبهه سایبری انقلاب اسلامی تربیت غیر رسمی تربیت رسمی تربیت انسانی اوقات فراغت اسلام و اهتمام به اوقات فراغت اجزاء وقت و زمان آموزش و پرورش

کارکردهای اوقات فراغت

1- رفع خستگی: یکی از کارکردهای اساسی اوقات فراغت ، رفع خستگی است. انسانها همه به رفع خستگی و استراحت نیاز دارند. کار مداوم بدون رفع خستگی، موجب پایین آمدن بازده عمل و لطمه خوردن به سلامت فرد میشود. هدف از اوقات فراغت تمدد اعصاب و افزایش بازدهی در کار است.

2- نیاز به تفریح: در اسلام نیز به تفریحات سالم به طور مکرر اشاره شده است که میتواند نقش مؤثر در سلامت روح و روان فرد داشته باشد.

3- شکوفایی استعدادها: اوقات فراغت یکی از موقعیت-های بسیار مناسب است که فرد می¬تواند با استفاده از آن به شناسایی و تقویت استعدادهای خود بپردازد.

4- رشد اجتماعی فرد: اوقات فراغت، علاوه بر تأثیرات فردی که در رشد شخصیت به جای می گذارد، به رشد اجتماعی فرد نیز کمک می کند. شرکت فرد در شبکههای اجتماعیاش کمک می کند؛ چرا که اگر فردی دارای بهترین و ارزندهترین استعدادها نیز باشد، تا زمانی که برای ارائه آنها در سطح اجتماعی توانایی نداشته باشد، چندان موفق نخواهد بود.

ادامه مطلب...


      

بچه های خوشبخت محصول خانواده های خوشبخت

حمید صرامی

خانواده منطقی:
در مقاله پیشین، برخی ازصفات خانواده منطقی و مهارت های مورد نیاز برای پرورش فرزندان در عصر کنونی را با هدف پیشگیری از مصرف مواد مخدر نوجوانان و جوانان بر شمردیم. در این نوشتار به ادامه بررسی و خصوصیات این دسته از خانواده های منطقی پرداخته خواهد شد.


(ادامه مهارت های زندگی)


- مهارت تصمیم گیری: با توجه به اینکه در عصر تنوع و کثرت به سر می بریم، انسان ها همواره زیر لب واژه «تصمیم، تصمیم، تصمیم» را زمزمه نموده به نحوی که اتخاذ تصمیم برای آنان بسیار دشوار بوده تا جایی که بعضا مشاهده می شود فرزندان قادر به تصمیم گیری در کوچک‌ترین موضوعات از جمله نوع لباس پوشیدن برای رفتن به میهمانی نمی باشند.

ادامه مطلب...